Fakt, że wiele osób preferuje wybór zarabiania na życie jako kierowca ciężarówki czy vana oznacza, że branża logistyczna może
liczyć na regularny przypływ potencjalnych pracowników.
Nie jest to jednak wystarczające do tego, by nadążyć za wzrostem popytu na zapalonych kierowców i wszystkich tych stojących za kulisami wspierając działania umożliwiające ciężarówkom dojazd do celu i na czas.
Istnieje kilka dobrych powodów dla których jazda za kółkiem jako sposób na życie jest tak satysfakcjonująca:
- Możesz być dumny/a ze swojego wkładu w utrzymanie sił napędowych przemysłu i handlu. Za każdym razem, gdy ty lub twoi bliscy idziecie do sklepu wiesz, że dzięki pracy Twojej lub Twoich kolegów/koleżanek pracy półki sklepowe nie błyszczą pustymi miejscami, lecz są zaopatrzone we wszystko, co niezbędne.
- Możesz odwiedzić miejsca, do których prawdopodobnie nigdy byś nie miał/a okazji się udać. Każdy, kto pragnie odkrywać nowe miejsc i jest ciekawym geografii kraju, kontynentu, świata, znajdzie w pracy za kółkiem świetny sposób spełniania marzeń.
- Będziesz mógł/mogła cieszyć się wolnością, niezależnością i mieć okazję do użycia własnej inicjatywy. Podczas gdy codzienny grafik obowiązków jest dokładnie zaplanowany w
najdrobniejszym szczególe w zależności od ilości i lokalizacji punktów dostaw, będziesz miał okazję do podejmowania szybkich decyzji, od których w dużym stopniu zależeć będzie czy dostawy wykonane będą na czas i terminowo, a czasem konieczność pracy po godzinach, aby zrealizować zaplanowane zlecenie. - Każdy dzień będzie się różnić od poprzedniego. Dyspozytorzy transportowi i planiści wiedzą, że kierowca nie może jeżdzić na tej samej trasie przez długi okres czasu, ponieważ nie jest
to najlepszym sposobem na wykorzystanie indywidualnych zdolności każdego z nich. Jako kierowca zawodowy możesz spodziewać się różnorodności w codziennym harmonogramie zajęć oraz urozmaiconych punktów dostaw. Każda sytuacji, z jaką się spotkasz bądzie się od siebie różnić, co oznacza szansę na użycie własnej inicjatywy w rozwiązywaniu bieżących problemów. - Nie będziesz uwiązany codziennym reżimem pracy na etat od ósmej do szesnastej. Jeśli odpowiadają ci elastyczne godziny pracy i nie chcesz dołączyć do "wyścigu szczurów" - praca jako kierowca zawodowy może być dla ciebie jedną z najlepszych opcji zarobkowych. W praktyce oznaczać to może, że będziesz spędzać czas na drogach w godzinach poza szczytowych o mniejszym natężeniu ruchu, co jest automatycznie mniej stresujące i bezpieczniejsze, z uwagi na ograniczoną liczbę elementów potencjalne utrudniających skupienie.
Warto jednak zauważyć, że praca w charakterze zawodowego kierowcy nie jest dla każdego. Nastąpiła masowa poprawa ilości i jakości udogodnień, urządzeń oferowanych kierowcom podczas pracy które są częścią wyposażenia pojazdu, jednak to wszystko nie rozwiązuje problemu stresu, na jaki narażani są kierowcy za kółkiem. Może to być spowodowane napiętym harmonogramem dostaw, nieprzewidzianymi wypadkami opóźniającymi terminowe wykonanie zleceń, które często bywają bardzo trudne do nadrobienia i w rezultacie kończą się absolutną koniecznością pracy dłużej niż przewidywana.
Należy również być świadomym faktu, że wszyscy kierowcy pojazdów komercyjnych są ściśle monitorowani przez tachograf będący częścią wyposażenia kabiny. Urządzenie to pozwala na dokładny pomiar pracy kierowcy i ma na celu zapewnienie, że wymaga odstępy w pracy tzw. przerwy planowane i wykorzystywane są regularnie, zgodnie z przepisami prawa obowiązującego w transporcie drogowym w ruchu krajowym i międzynarodowym.
Przepisy te obowiązują dlatego, by chronić kierowców i dbać o ich bezpieczeństwo podczas godzin spędzanych za kółkiem.
Przeczytaj więcej na temat kierowców ciężarowych:
1.Elastyczność Kluczowym Słowem w Nowej Odsłonie Logistyki
2.Jakie są zalety bycia zawodowym kierowcą?
3.Bycie kierowcą zawodowym-Samozatrudnienie a Umowa Zlecenie
4. Co jest lepsze : zakup pojazdu czy leasing?
5.Kierowca- właściciel - czyli jak zacząć?
6.Wskazówki dla kierowców za granicą
7. Wymagania licencyjne dla kierowców w ruchu międzynarodowym
8. Kierowcy pojazdów ciężarowych działają na skalę międzynarodową