System contraflow (system tymczasowego ruchu dwukierunkowego na jezdni jednokierunkowej) Operation Brock został zaprojektowany, aby zapewnić płynność ruchu na autostradzie M20 i innych drogach w hrabstwie Kent w przypadku zakłóceń w przeprawie przez kanał La Manche.
W przypadku jakichkolwiek zakłóceń ruchu w kanale La Manche, pojazdy ciężarowe poruszające się po autostradzie M20 w kierunku portu Dover lub Eurotunelu nie mają dokąd się udać.
Właśnie dlatego wprowadzono system contraflow, nazywany przez nas "Brock", który można wprowadzić w życie w ciągu nocy. Rozdziela on ruch na różne pasy na obu jezdniach i utrzymuje otwartą i przejezdną autostradę M20 oraz inne drogi lokalne.
Co to oznacza? Po wprowadzeniu systemu contraflow, jeśli znajdujesz się na M20, ale nie jedziesz do portu lub LeShuttle (Eurotunelu), możesz kontynuować podróż w normalny sposób. Jednocześnie pomaga to kontrolować, w jaki sposób pojazdy ciężarowe zmierzające do portu trafiają do portu w Dover lub LeShuttle (Eurotunelu).
Alerty
Krajowe autostrady używają tych alertów, aby informować o statusie operacji Brock:
- CZERWONY - droga M20 jest zamknięta
- POMARAŃCZOWY - M20 jest otwarta, ale obowiązuje system contraflow
- ZIELONY - M20 działa normalnie (brak systemu contraflow)
Jak często używany jest system contraflow?
Przez większość czasu system contraflow nie jest stosowany - oznacza to, że M20 działa całkowicie normalnie.
Dlaczego zamykamy autostradę M20?
Aby bezpiecznie zorganizować system contraflow, musimy zamknąć autostradę na noc. Podczas tych zamknięć będą obowiązywać wyraźnie oznakowane objazdy lokalne. Po ponownym otwarciu autostrady M20 system contraflow będzie już wdrożony i używany.
Co zrobić, jeśli obowiązuje system contraflow?
Jeśli zauważysz, że system contraflow jest "w użytku", nadal możesz korzystać z M20, ale powinieneś przeznaczyć więcej czasu na podróż. Ponieważ jest to system contraflow, a układ drogi jest inny, będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 50 mil/godz. Oznacza to również, że autostrada nadal działa w obu kierunkach.
Jeśli nie wybierasz się do portów, ale podróżujesz w obrębie hrabstwa Kent, wystarczy, że wjedziesz na właściwy pas ruchu i przejedziesz przez tymczasowy układ pasów z uwzględnieniem ograniczenia prędkości.
Jeśli podróżujesz do portów lub Eurotunelu i obowiązuje system contraflow, oznacza to zakłócenia na całej długości kanału. Skontaktuj się z operatorem promu lub pociągu, aby sprawdzić, czy powinieneś podróżować. Jeśli kontynuujesz podróż, po dotarciu do skrzyżowania 8 na autostradzie M20 będziesz musiał dołączyć do właściwego pasa, na którym zostaniesz zatrzymany, ponieważ będziemy zarządzać przepływem ruchu do portów.
Jeśli wjeżdżasz do Wielkiej Brytanii i korzystasz z M20, między skrzyżowaniami 9 i 8 będziesz korzystać z dwukierunkowego systemu contraflow na jezdni w kierunku Londynu. Będzie tam obowiązywać ograniczenie prędkości do 50 mil/godz. Znaki będą kierować do systemu contraflow na skrzyżowaniu 9 i wyprowadzać z niego na skrzyżowaniu 8.
Więcej informacji można znaleźć na stronie National Highways Operation Brock.