W Freightlink doskonale zdajemy sobie sprawę z zagrożenia związanego z fałszywymi wnioskami kredytowymi i problemami, które mogą powodować. Podobnie zdajemy sobie sprawę, że dla naszych klientów będących przedsiębiorcami, bardzo ważne jest, że można temu zapobiec. Oto jedenaście sposobów zapobiegania fałszywym wnioskom o kredyt -
1. Upewnij się, że masz 8-cyfrowy numer rejestracyjny wnioskodawcy
Firma może zmienić nazwę tyle razy, ile chce, ale NIE MOŻE zmienić swojego numeru rejestracyjnego.
2. Jeśli wniosek o kredyt został otrzymany pocztą e-mail, sprawdź adres domeny e-mail, z której został wysłany, a następnie dokładnie sprawdź adres wnioskodawcy na stronie internetowej firmy wnioskodawca (jeśli taka istnieje), aby sprawdzić, czy się zgadzają.
Wiadomo, że oszuści składają fałszywe wnioski o kredyt przy użyciu prawie identycznych adresów domen e-mail (powszechnie stosuje się litery cyrylicy). Jest to bardzo trudne do wykrycia, więc sprawdź dokładnie.
3. Uzyskaj numer telefonu stacjonarnego od wnioskodawcy, a następnie wprowadź go do wyszukiwarki internetowej.
Nigdy nie wiadomo, jakie informacje może ujawnić takie wyszukiwanie.
4. Sprawdź stronę internetową wnioskodawcy. Zadaj sobie pytanie, czy informacje na stronie w przybliżeniu odpowiadają jakimkolwiek posiadanym już informacjom finansowym.
Wiele stron internetowych w naturalny sposób przedstawia świetny obraz firmy. Oszuści, którzy postrzegają strony internetowe jako naprawdę przydatne narzędzie, mogą jednak przejaskrawić opisy, co powinno być dla ciebie podejrzane.
5. Weź pod uwagę sprawdzenie adresu wnioskodawcy w mapach internetowych.
Wizualna lokalizacja miejsca, w którym wnioskodawca rzekomo handluje, może pomóc w rozjaśnieniu wątpliwości na temat wnioskodawcy.
6. Sprawdź wiarygodność kredytową firmy w dowolnym Biurze Informacji Kredytowej, z którego korzystasz.
Mamy nadzieję, że Biuro Informacji Kredytowej pokaże ci wartość rozpatrywanej firmy w okresie od 3 do 5 lat, abyś mógł zobaczyć jej „kierunek podróży” - bądź bardziej ostrożny, jeśli taka weryfikacja ukaże trend spadkowy.
7. Uzyskaj kopie dokumentów finansowych firmy, aby sprawdzić, czy są w nich jakieś przydatne informacje o firmie (takie jak rachunek zysków i strat, wyciągi, szczegółowe informacje na temat wynagrodzeń dyrektorów, wypłaconych dywidend i transakcji z podmiotami powiązanymi), na podstawie których będziesz w stanie ocenić ryzyko i czynników, które mogły nie zostać wzięte pod uwagę przez Biuro Informacji Kredytowej. Możesz być zaskoczony – czasami Biuro Informacji Kredytowej przyznaje złe oceny firmom, które są bardzo wiarygodne, w związku z czym, całkowicie polegając na opinii jednego źródła mógłbyś przegapić okazję do współpracy z takimi podmiotami.
Informacje o firmie można uzyskać bezpłatnie i bardzo łatwo w UK Companies House.
8. Jeśli dokumenty finansowe wyglądają bardzo dobrze i nie wydają się być przygotowane przez firmę księgową, zadaj sobie pytanie, czy nie wyglądają na „zbyt piękne, aby mogły być prawdziwe”, w związku z czym mogą fałszywe.
Oszuści popełniają oszustwa finansowe poprzez budowanie historii kredytowej za pomocą fałszywych kont, a agencje informacji kredytowej rzadko zauważają ten problem, zanim będzie za późno.
9. Zawsze pytaj o 2 referencje handlowe i upewnij się, że są one skontrolowane.
Sprawdź, czy referencje pochodzą od „stron powiązanych”. Jeśli osoba udzielająca referencji oświadczy, że handlował z firmą o która pytamy przez powiedzmy 5 lat, ale firma ta została utworzona dopiero 2 lata temu, bądź ostrożny. Zapytaj siebie, czy firma istniała już poprzednio, a jeśli tak, to co się z nią stało.
10. Jeśli Biuro Informacji Kredytowej ma możliwość sprawdzania innych działalności dyrektorów spółki wnioskującej, przeanalizuj je.
Wszelkie wzmianki o poprzednich firmach, wielu działalnościach, które upadły lub innych firmach o podobnych nazwach, powinny być dla ciebie alarmujące.
11. W przypadku potencjalnych nowych klientów, którzy nie spełniają oczekiwań, poproś o płatność z góry przy pierwszych przesyłkach przelewem bankowym. Bez karty lub czeku.
Właściciel karty może zapytać o płatność kartą, a transakcje mogą zostać później cofnięte, czasem po kilku tygodniach lub nawet miesiącach.