Brittany Ferries przedstawiło teraz podejmowane kroki w celu zmiany ich rozkładów rejsów promowych w 2019 roku, po zawarciu umowy z Departamentem Transportu w celu złagodzenia potencjalnych problemów w przypadku Brexitu bez porozumienia.
Dziewiętnaście tygodniowych rejsów powrotnych zostanie dodanych do trzech tras na zachodnim kanale - Le Havre do Portsmouth, Cherbourg do Poole i Roscoff do Plymouth. Będzie to miało miejsce na prośbę Departamentu Transportu i zapewni więcej miejsca dla ciężarówek. Zmiany te wejdą w życie z dniem 29. marca 2019 roku, w dniu, w którym Wielka Brytania planuje oficjalnie opuścić Unię Europejską. Zapewni to 50-procentowy wzrost zdolności przewozowych na tych trasach oraz 30-procentowy wzrost w kanale zachodnim.
Christopher Mathieu, CEO Brittany Ferries CEO powiedział;
"Naszym priorytetem jest przygotowanie się na Brexit bez porozumienia i stworzenie dodatkowej pojemności. Poprzez zwiększenie liczby obrotów na trasach takich jak Le Havre - Portsmouth, będziemy mogli spełnić wymagania Departamentu Transportu dotyczące Brexitu, zminimalizować wpływ na obecnych klientów i pasażerów ładunkowych Brittany Ferries. Jednocześnie przepraszamy jeśli będą miały miejsce jakiekolwiek zmiany w niektórych czasach żeglugi."
Brittany Ferries obsługuje kilkanaście statków i 11 tras łączących Wielką Brytanię z Francją i Hiszpanią, Francją z Irlandią oraz Irlandię z Hiszpanią. Każdego roku obsługuje około 2,5 miliona pasażerów i około 210 000 jednostek ładunkowych.
Rzecznik DtF powiedział;
"Ta znacząca dodatkowa zdolność jest małym, ale ważnym dla Departamentu Transportu elementem planowania Brexitu bez porozumienia. Podczas gdy nadal trwają pracę nad zapewnieniem, że porozumienie zostanie zawarte, Departament pomaga zapewnić, że reszta rządu jest w pełni przygotowana na różne scenariusze, w tym szczególny nacisk jest kładziony na potencjalny brak porozumienia i złagodzenie wpływu wszelkich efektów Brexitu na wszystkie rodzaje transportu."
W ubiegłym roku Brittany Ferries potwierdziło inwestycję w odnowienie floty o wartości 450 milionów €. Trzy nowe statki zostaną dostarczone po Brexicie. Pierwszy, Honfleur, będzie pierwszym promem napędzanym LNG (skroplonym gazem ziemnym) do żeglugi po kanale La Manche. Rozpocznie pracę latem 2019 roku i będzie operować na najbardziej ruchliwej trasie firmy pomiędzy Portsmouth i Caen.