Silne uwierzytelnienie klientów (SCA) to nowe rozporządzenie branży płatniczej, które wchodzi w życie od 14. września 2019 roku. Wymaga od wydawców kart wielu metod weryfikacji tożsamości klientów podczas przyjmowania płatności. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa płatności i ograniczenie oszustw internetowych.
Od września wydawcy kart będą musieli korzystać z dwóch różnych metod uwierzytelniania, aby sprawdzić, czy klient jest tym, za kogo się podaje.
Czym jest silne uwierzytelnienie klientów?
SCA pozwala na użycie trzech różnych metod uwierzytelniania
- czegoś, co klient zna (np. hasła lub odpowiedzi na pytanie bezpieczeństwa)
- czegoś, co klient ma (np. tokenu lub powiadomienia push wysłanego na jego telefon)
- czegoś, czym klient jest (np. odcisku palca lub identyfikatora twarzy)
Aby płatność zakończyła się powodzeniem, transakcja musi używać dwóch z trzech różnych metod.
W celu zachowania zgodności z przepisami, nasza bramka płatności wykorzystuje 3D Secure 2 (znane również jako Verified by Visa lub Mastercard SecureCode). Podczas realizacji transakcji bramka płatności poprosi klientów o podanie dodatkowych metod uwierzytelniania, a transakcja zostanie zakończona dopiero po pomyślnym wykonaniu tej czynności.
Freightlink jest gotowy!
We Freightlink bardzo poważnie podchodzimy do oszustw internetowych. Udało nam się udoskonalić nasze systemy płatności do obsługi 3D Secure 2. Będą również nadal obsługiwać 3D Secure 1.
Jeśli masz pytania dotyczące silnego uwierzytelniania klientów i 3D Secure 2, porozmawiaj ze swoim wydawcą karty debetowej/kredytowej.