„Większa częstotliwość – więcej miejsc – w zgodzie ze środowiskiem”
Scandlines przedstawiło plany rozwoju najbardziej uczęszczanych tras promowych: Gedser – Rostock oraz Rodby – Puttgarden.
Gedser – Rostock
Dwa nowe promy MV Berlin oraz MV Copenhagen włączone zostaną pod koniec 2016 roku.
Na tej trasie będzie 20 przepraw dziennie z ponad dwukrotnie większą ilością miejsc, w porównaniu do wcześniejszych statków.
Dodatkowo:
- możliwość przeprawienia różnych ładunków niebezpiecznych
- redukcja dwutlenku węgla przyczyni się do ochrony środowiska
- poprzedni statek MV Kronpins Frederik będzie statkiem zastępczym
- więcej miejsc parkingowych: dodatkowo 60 miejsc dla ciężarówek na terminalu w Gedser
Rodby – Puttgarden
Rozwój tych dwóch portów będzie priorytetem w 2017 roku. Planowane jest włączenie dodatkowego promu na tej trasie.
Redukcja dwutlenku węgla również przyczyni się do tego, że statki będą mniej szkodliwe dla środowiska.
Dodatkowo na trasie Gedser – Rostock będzie 32 przepraw więcej w ciągu tygodnia, a także zwiększona zostanie częstotliwość przepraw pojazdów z ładunkami niebezpiecznymi.
„Zielona Strategia”
Od 2017 roku Scandlines planuje rozwój portów w zgodzie ze środowiskiem.
Dodatkowo na trasie Rodby – Puttgarden przedstawiony zostanie pierwszy prom napędzany na baterie, ładowane w porcie.