Latem 2024 r. zostaną wprowadzone nowe środki zapewnienia zgodności przewoźników z Operacją Brock.
Dlaczego wprowadzono ten system?
Nowy system zezwoleń został wprowadzony, aby uniemożliwić przewoźnikom "ucieczkę na gapę" i omijanie kolejek w ramach Operacji Brock, gdy kierują się do portu w Dover.
Podczas gdy zdecydowana większość kierowców frachtowych przestrzega zasad Operacji Brock, istnieją przewoźnicy, którzy przyczyniają się do opóźnień w innych częściach hrabstwa, próbując ominąć kolejki.
Wzmocnienie środków przestrzegania przepisów w celu zapewnienia, że kierowcy frachtowi przestrzegają planu zarządzania ruchem i nie omijają Brock, zmniejszy zatory i sprawi, że wszystkie podróże do portu w Dover będą prostsze.
Zmniejszy to również potrzebę nagłego zamykania tuneli A20 Roundhill i pomoże utrzymać swobodniejszy przepływ na lokalnych drogach w okresach wzmożonego ruchu.
Kiedy system wejdzie w życie?
System zezwoleń będzie obowiązywał od 10 lipca 2024 r., kiedy to na autostradzie M20 zostanie wprowadzona operacja Brock w ramach przygotowań do pracowitego okresu letnich wyjazdów. Będzie on używany, gdy tylko Dover TAP zostanie uruchomiony, a operacja Brock będzie aktywnie wykorzystywana do kontrolowania przepływu towarów do portu w Dover. Ciężarówki będą zwalniane z Brock tylko wtedy, gdy w TAP będzie wystarczająco dużo miejsca.
Jak będzie działał system zezwoleń?
Kierowcy ciężarówek MUSZĄ podążać właściwą trasą na autostradzie M20 i odebrać zezwolenie z przodu Operacji Brock. Jeśli tego nie zrobią, NIE BĘDĄ mogli uzyskać dostępu do portu w Dover.
- Zezwolenia będą miały zastosowanie wyłącznie do kierowców frachtowych zmierzających do portu Dover i będą wydawane na początku kolejki Operacji Brock.
- Zezwolenia będą sprawdzane na węźle A20/B2011 Courtwood w Dover TAP. Jeśli kierowcy posiadają ważne zezwolenie, będą mogli ponownie wjechać do kolejki TAP na A20 i kontynuować dalszą podróż do portu.
- Jeśli NIE mają ważnego zezwolenia, zostaną zawróceni i dołączą do kolejki Brock
PAMIĘTAJ: brak zezwolenia oznacza brak dostępu do portu w Dover.
Co się stanie, jeśli przewoźnicy spróbują ominąć ten system?
Kent Police i Driver Vehicle Standards Agency mogą wystawiać na miejscu mandaty w wysokości 300 funtów kierowcom ciężarówek zatrzymanym przy próbie ominięcia systemu zarządzania ruchem. Zespoły stacjonują w punktach wzdłuż sieci dróg Kent, aby egzekwować przepisy i przekierowywać ruch towarowy związany z portalem na tył kolejki Brock na M20.
Jakie ustalenia obowiązują dla lokalnych przewoźników i dostaw?
Lokalne pojazdy ciężarowe i dostawy NIE zostaną zepchnięte z autostrady A20, ale będą mogły kontynuować podróż, wraz z ruchem pasażerskim i lokalnym, do Dover.
- Przewoźnicy z hrabstwa Kent, którzy kwalifikują się do uzyskania zezwolenia dla lokalnych przewoźników, otrzymają je wkrótce, przed intensywnym okresem letnim
- Nie ma potrzeby ubiegania się o zezwolenie dla lokalnego przewoźnika, ponieważ jeśli znajdujesz się w obszarze zasięgu, KMRF ma już Twoje dane.
Więcej na ten temat można znaleźć na stronie Najczęściej Zadawanych Pytań (FAQ) dotyczącej systemu zezwoleń dla przewoźników.