Armator DFDS ogłosił zakup nowego okrętu, który będzie operował po Kanale La Manche od 2021 roku.
Nowy okręt będzie specjalnie dopasowany do potrzeb armatora, z 3100 metrami ładowności dla pojazdów ciężarowych oraz miejscem dla 1000 pasażerów. Każdego roku na trasach Calais – Dover oraz Dunkierka – Dover podróżuje około 1,2 miliona pojazdów ciężarowych.
W tej chwili czterech kapitanów DFDS bierze udział w testach, których wyniki wpłyną na kształt okrętu. Symulacje mają umożliwić rozpoznanie, czy nowy statek będzie odpowiedni dla potrzeb Kanału. Wprowadzono już zmiany mające zwiększyć prędkość i zwrotność okrętu.
Dodatkowo, nowy prom ma być przyjazny środowisku i niezwykle wydajny.
„Nie możemy się doczekać wprowadzenia nowego okrętu na trasy przez Kanał La Manche. Będzie on niezwykłą okazją na rozwój i zwiększenie ilości przeprawianych pojazdów. Nowy prom umożliwi stworzenie strefy sklepów wolnej od podatków. Razem z architektami, stworzymy przestronne wnętrze, upewniając się, że nasze możliwości będą wykorzystane do maksimum.”
Powiedział Kasper Moos, vice-dyrektor Business Unit channel w DFDS.
Nowy okręt ma zamienć Calais Seaways, który zbudowany został w 1991 roku. Oficjalny plan wprowadzenia promu do serwisu będzie opublikowany w 2020 roku.