Armator Finnlines ogłosił niedawno remont i „wydłużenie” jednego z okrętów. W jaki sposób tak na prawdę można „wydłużyć” prom?
M/S Finnwave został wydłużony o 30 metrów. Wykorzystano do tego 1600 ton stali, która została przyspawana po środku okrętu, dodatkowo użyto nowe rury, kable, deski oraz przegrody. Po remoncie wymagane są długie i szczegółowe testy.
Nowo wyremontowany prom zapewni dodatkowo 4,213 metrów ładowności dla pojazdów cargo przeprawiających się z portu Turku. Dzięki temu okręt zapewni miejsce dla około 1 kilometra tirów – zwiekszając ładowność o około 30%.
„Finnlines kontynuuje inwestycję w swoją flotę, dzięki czemu staje się ona bardziej przyjazna środowisku. Dodatkowo w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów, wydłużenie okrętu zapewni dodatkowe miejsca na promie.”
Powiedział Tom Pippingskold, dyrektor finansowy Finnlines.
Program przebudowy okrętów, jest częścią inwestycji Finnlines w program rozwoju oraz ograniczenia emisji spalin do atmosfery.
Armator planuje wydłużyć cztery ze swoich okrętów, w przyszłośći prawdopodnie dojdą do tego dwa kolejne. Cały program ma zostać ukończony do maja 2018.