DFDS podpisał kontrakt z Guangzhou Shipyard International (GSI) w Chinach na budowę dwóch okrętów towarowo-pasażerskich. Będą one oferowały przeprawy po Morzu Bałtyckim od 2021roku.
Armator DFDS inwestuje w nowe okręty na trasie Klaipeda <> Kiel oraz Klaipeda <>Karlshamn.
Każdy z promów towarowo-pasażerskich będzie miał długość 230 metrów, oraz będzie mógł przyjąć na pokład 4500 metrów pojazdów oraz około 600 osób.
„Dwa nowe okręty reprezentują inwestycję około 1,75 biliona duńskich koron. Nasz nowy program rozwoju obejmuje również kupno czterech dużych okrętów towarowych. Pierwszy z nich powinien rozpocząć serwis w przeciągu roku.
Zwiększenie ilości dostępnych miejsc zapewni więcej możliwości dla klientów i przyczyni się do dalszego rozwoju obszaru Morza Bałtyckiego.”
Powiedział Peder Gellert, jeden z dyrektorów DFDS.
Nowe okręty będą spełniały najwyższe wymogi i standardy. Najnowsza technologia pozwoli na spalanie małej ilości paliwa oraz małą emisję spalin do atmosfery.
Specyfikacja nowych promów DFDS
Długość pomiędzy prostopadłymi: 224.50 m
Szerokość, odlewana: 31.00 m
Szerokość, całkowita:31.60 m
Zanurzenie, linia obciążenia: 7.00 m
Pasażerowie: 600
Załoga: 62
Ładowność: 4500 dla naczep i pojazdów
Prędkość: 23 kn
Ilość koji: 690
Ilość kabin dla załogi: 62 pcs
GT: 54,900
Rampy
Najnowsza technologia
Odpowiada standardom EEDI
Klasa: Ice 1c