W poniedziałek 16 kwietnia miał miejsce pożar w maszynowni okrętu DFDS Finlandia Seaways, statku ro-ro łączącego Rosyth w Szkocji oraz Zeebrugge w Belgii.
Ranny członek załogi został przetransportowany helikopterem do szpitala, gdzie udzielono mu pomocy. Jego obrażenia spowodowane były zatruciem dymem.
Okręt został odholowany na terminal w Immingham, gdzie ładunek cargo został rozładowany, oraz gdzie armator mógł dokładnie sprawdzić wielkość uszkodzeń oraz zbadać w jakim stanie jest prom.
„Inspekcja pokazała znaczne szkody w maszynowni. Szacujemy, że okręt będzie naprawiany przez kilka miesięcy. Dodatkowo, nie znaleźliśmy żadnego odpowiedniego okrętu, który mógłby zastąpić Finlandia Seaways na tej trasie.”
Powiedział Kell Robdrup, Starszy Wicedyrektor DFDS, odpowiedzialny za trasy łączące się z południową częścią Morza Północnego.
„Niestety, po przeanalizowaniu strat już poniesionych, nie mając innego wyjścia, jesteśmy zmuszeni zamknąć trasę Rosyth <> Zeebrugge. Niestety jesteśmy świadomi tego, że stracimy klientów, krórzy będą musieli szukać alternatywnego rozwiązania dla swoich transportów.
Przepraszamy naszych współpracowników i partnerów zarówno w Szkocji, jak i w Belgii za zaistniałą sytuację. We współpracy ze szkockim rządem próbowaliśmy wszystkiego co w naszej mocy by ocalić tę trasę. Sprawdzaliśmy dostępność okrętów pasażerskich i cargo, a także szukaliśmy wszelkich sposobów mających zmniejszyć koszta, jednak trasa ta nadal wykazywała straty. W tej chwili wiedząc o tym, że okręt będzie naprawiany przez kilka miesięcy i biorąc pod uwagę obecną sytuację na rynku oraz sytuację finansową, przywrócenie tej trasy staje się nierealne.”
Zamknięcie trasy będzie miało wpływ jedynie na niewielką liczbę pracowników DFDS, ponieważ porty obsługiwane były przez firmy zewnętrzne.
DFDS nie podjął jeszcze decyzji oprzywróceniu okrętu Finlandia Seaways do swerisu po naprawie.
Po zamknięciu trasu Rosyth – Zeebrugge, DFDS łączy kontynent z Wielką Brytanią 6 trasami.