Zarówno DFDS, jak i P&O Ferries opublikowały oświadczenia dotyczące wzrostu opłat nałożonych przez Zarząd Dover Harbour w Porcie Dover oraz tego, jak wpłynie to na rezerwacje promów. Uwaga: zarówno Freightlink, jak i operatorzy promów NIE mają kontroli nad tym wzrostem opłat.
Z wielkim rozczarowaniem informuję, że DFDS otrzymał list od Zarządu Dover Harbour w związku z przeglądem taryf promowych, który dotyczy wszystkich usług promowych działających w porcie Dover.
Oczywiście DFDS zakwestionowało tą decyzje, i pomimo naszych najlepszych starań, Zarząd Dover Harbour odpowiedział:
„Rada ustaliła, że opłaty za nabrzeże w taryfie promowej należy zwiększyć w odniesieniu do transportu drogowego o 5£ za przeprawę ze skutkiem od niedzieli 19 lipca 2020 r.” (6,00 EUR za przeprawę dla klientów płacących w euro).
Niezwykle ważne jest dla mnie zaznaczenie, że ten wzrost opłat nie jest w żaden sposób pobierany ani korzystny dla DFDS, jest jedynie wzrostem taryfy promowej bezpośrednio od Zarządu Dover Harbour. Jednakże, jako twój dostawca, zostaliśmy poproszeni o pobranie tej dodatkowej opłaty w imieniu Zarządu Dover Harbour od dnia 19 lipca 2020 r., która będzie widnieć na fakturze jako „Dover Harbour Board Charge” i będzie miała zastosowanie do wszystkich typów pojazdów.
Z niechęcia przekazuję the informacje dla Państwa i chciałbym zapewnić, że zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy (w Twoim imieniu), aby zakwestionować ten wzrost stawek!
Chcielibyśmy skorzystać z okazji, aby podziękować za zrozumienie, ciągłe wsparcie i lojalność, przypominając jednocześnie, że Twój opiekun konta pozostaje dostępny, jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji.
Wayne Bullen, DFDS
Mamy nadzieję, że podczas tych trudnych czasów COVID-19 jesteście Państwo bezpieczni i zdrowi. W ciągu ostatnich trzech miesięcy koncentrowaliśmy się na utrzymaniu bezpiecznego i spójnego poziomu usług na wszystkich naszych ośmiu trasach transportu oraz obsłudze waszych podstawowych łańcuchów dostaw do i z Wielkiej Brytanii i Irlandii, aby zapewnić jak najlepszy standard.
Wprowadziliśmy wiele środków, aby poprawić podróż kierowcy ze zwiększoną ilością świeżego powietrza, odpowiednim dystansem społecznym, doskonałymi opcjami posiłków oraz, w stosownych przypadkach, opcjami kabiny. Z przyjemnością informujemy, że ostatnio odnotowaliśmy 75 punktów NPS na podstawie naszych bieżących ankiet od kierowców, co stanowi świetną informację zwrotną dla nas i całej załogi, pomagając nam to osiągnąć.
COVID-19 spowodował jednak zmniejszenie wolumenu na wszystkich naszych trasach, w związku z czym Zarząd Dover Harbour poinformował wszystkich operatorów promowych o wzroście naszych opłat za nabrzeże o 5GBP dla wszystkich rodzajów pojazdów. Ta podwyższona opłata dotyczy samochodów ciężarowych, naczep i busów od dnia 19 lipca 2020 r. (Zob. Pismo zarządu Dover Harbor).
Dotyczy to całego importu i eksportu ruchu towarowego podróżującego przez port w Dover. Zgodnie z klauzulą 3.2 naszych standardowych warunków, nie mamy innego wyboru, jak tylko przenieść tę dodatkową opłatę w wysokości 5 GBP (lub 6 EUR) na naszych klientów od tego samego dnia. Dla pełnej przejrzystości ustalimy oddzielny element na naszych fakturach i zidentyfikujemy tę dodatkową opłatę jako “Dover Port Additional” za wszystkie przeprawy Calais - Dover i Dover - Calais od 19 lipca 2020 r.
Szczerze żałujemy tego wzrostu kosztów, szczególnie w tym czasie, ale zapewniamy, że jest to coś całkowicie poza naszą kontrolą.
Nadal będziemy obsługiwać Twoje przeprawy na kanale La Manche i czekamy na dalszą współpracę w 2020 roku.
Henrik Pedersen, P&O Ferries