Główny Inspektor ds. incydentów morskich przy brytyjskiej komisji MAIB (Marine Accident Investigation Branch) skontakował się z nami osobiście w sprawie niedawno opuklikowanego przez MAIB raportu z wypadku dot. przeładunku oraz uszkodzenia pojazdów na promie European Causeway w grudniu 2018 roku. Raport ten stanowi aktualizację Biuletynu Bezpieczeństwa opubilkowanego przez MAIB w marcu 2019. Owy biuletyn, załączony w celach informacyjnych, był szeroko rozpowszechniony w branży transportowej.
Pragniemy skorzystać z okazji i przypomnieć wszystkim naszym klientom frachtu, iż zgodnie z Międzynarodową konwencją o bezpieczeństwie życia na morzu (SOLAS), pozostawanie na pokładzie dla pojazdów podczas pobytu statku na morzu jest dla kierowców zabronione. Zakaz ten jest oraz nadal będzie egzekwowany przez załogi naszych statków. Zachęcamy Państwa – odpowiedzialnych spedytorów – do przekazania tego przypomnienia oraz Biuletynu Bezpieczeństwa wszystkim Państwa kierowcom.
Dzięki wspólnym wysiłkom nad tym newralgicznym zagadnieniem możemy zapewnić bezpieczeństwo załodze obu statków oraz wszystkich naszych drogich klientów.
Z góry dziękujemy za współpracę.
Irish Ferries Freight