Fjord Line przebudowuje statki LNG, aby rozwiązać skutki kryzysu energetycznego.
Fjord Line zdecydował się na przebudowę dwóch statków LNG MS Stavangerfjord i MS Bergensfjord z jedno-paliwowych silników LNG na dwupaliwowe silniki LNG/MGO.
Po dwóch latach globalnej pandemii i nałożonych przez rząd ograniczeń w podróżowaniu, Fjord Line miał najlepsze w historii wyniki pod względem przychodów w sezonie 2022.
Niestety wzrost kosztów paliwa LNG (Liquified Natural Gas) doprowadził do niezrównoważonej sytuacji finansowej Fjord Line.
Kryzys energetyczny, spowodowany rosyjską inwazją na Ukrainę, doprowadził do nadzwyczajnej zmienności i znacznego wzrostu cen LNG – a wzrosty cen były znacznie wyższe niż w przypadku tradycyjnych i mniej zrównoważonych źródeł energii na morzu. Ponadto Fjord Line nie otrzymuje żadnej rządowej pomocy finansowej na energię. Doprowadziło to do radykalnego wzrostu kosztów energii dla dwóch statków obsługiwanych przez Fjord Line na LNG.
Od wczesnej jesieni statki LNG kursy statków z Vestlandet w Norwegii, Danii i Langesund w Norwegii ograniczono, a czas przejazdu został wydłużony. Oczywiście nie jest to sposób, w jaki Fjord Line zamierza obsługiwać trasy lub pożądaną ofertę dla klientów. Jednak zmiany w naszych operacjach na trasach były konieczne ze względu na niezwykle wysokie koszty paliwa, zwłaszcza w przypadku LNG.
Ponadto pracowaliśmy niezwykle trudno opracować długoterminowe alternatywy umożliwiające powrót na naszą zwykłą drogę na trasach między Vestlandet w Norwegii a Danią oraz na trasie między Langesund a Hirtshalowie. Fjord Line zdecydował się teraz na przebudowę dwóch statków LNG MS Stavangerfjord i MS Bergensfjord z jednopaliwowych silników LNG na dwupaliwowe silniki LNG/MGO wiosną 2023 r.
Konwersja silnika umożliwia dwóm statkom LNG przełączanie się między LNG a MGO (Marine Gas Oil), oraz zapewni zrównoważoną finansowo działalność do czasu normalizacji poziomu cen LNG.
Fjord Line jest pionierem w ramach eksploatacji statków LNG, a nasze wielokrotnie nagradzane statki LNG miały najbardziej innowacyjne i zbalansowane paliwowe rozwiązania po uruchomieniu w 2013 i 2014 roku.
Jesteśmy zasmuceni koniecznością konwersji w kierunku stosowania MGO, mimo że Marine Gas Oil ma znacznie obniżoną emisję siarki niż tradycyjne paliwo, takie jak HFO (ciężki olej opałowy). Konwersja ma jednak kluczowe znaczenie dla utrzymania bezpieczeństwa naszej oferty dla klientów, miejsc pracy i zapewnienia dalszego rozwoju Fjord Line- zapowiedział dyrektor generalny, Brian Thorsted Hansen.
Przebudowy statków LNG
Odbudowa MS Stavangerfjord rozpocznie się w styczniu 2023 r. i zakończy się do końca maja 2023 r. MS Bergensfjord zostanie odbudowany w okresie od lutego do połowy czerwca 2023 r. Trasy objęte przebudową to:
Bergen - Stavanger - Hirtshals i Hirtshals - Langesund.
Inne trasy Fjord Line Sandefjord – Strömstad i Kristiansand - Hirtshals nie są objęte zmianami i będą działać normalnie.
Statki są odbudowywane w stoczni Fosen Yard, a silniki zostaną dostarczone przez firmę Wärtsilä.
Fjord Line zakończył refinansowanie w ramach przebudowy dwóch statków oraz ze względu na bieżącą energetyczny kryzys. Refinansowanie, w ramach którego nasi właściciele i pożyczkodawcy wspólnie zabezpieczyli dalszy rozwój firmy i silną pozycję Fjord Line.
W czasie pandemii COVID-19 i kryzysu energetycznego właściciele wnieśli nowy kapitał w kwocie 500 mln NOK na rzecz Fjord Line.
...
W okresie przekształcenia Fjord Line będzie inwestować w naszych pracowników poprzez dalszy rozwój kompetencji aby zabezpieczyć nasze mocne podstawy i rozwój, i nie możemy się doczekać powitania naszych pasażerów oraz klientów frachtowych z powrotem na naszych statkach po zakończeniu przebudowy.
Fjord Line jest liderem w ekologicznej transformacji i jest jedyną norweską firmą żeglugową, która przewozi pasażerów i ładunków w skali międzynarodowej na dwóch statkach napędzanych LNG. Pozwala to na ograniczenie emisji CO2 do 25%, oraz znacznie zredukowane emisje tlenków siarki i azotu. Jesteśmy dumni z naszego wkładu w odpowiedzialne operacje biznesowe i nasze ambicje bycia wiodącym uczestnikiem zrównoważonych i innowacyjnych operacji promowych.
Język