Jak wszyscy wiedzą, nasze promy towarowe są zasilane energią elektryczną, co zapewnia najbardziej ekologiczną z możliwych opcję przekraczania kanału La Manche dla Państwa samochodów ciężarowych i towarów. Do tej pory chroniło nas to przed wahaniami cen ropy naftowej.
Sytuacja zmieniła się ostatnio wraz z wznowieniem działalności gospodarczej, a jeszcze bardziej w związku z obecną niestabilną sytuacją w Europie Wschodniej. Cena benzyny nigdy nie była tak wysoka, a ceny wszystkich źródeł energii gwałtownie rosną, w tym ceny energii elektrycznej.
Koszt energii elektrycznej znacząco wzrósł: podczas gdy średnia stawka spotowa za energię elektryczną wynosiła 32€/MW w 2020 roku, w 2021 roku stawka ta wzrośnie do 109€/MW, co oznacza ogromny wzrost naszych kosztów bieżących.
Wiemy, jaki negatywny wpływ ma wzrost cen paliw na Twoją własną działalność. Promy korzystające z paliw kopalnych również zostały tym dotknięte i kilka lat temu wprowadziły mechanizm zwany BAF, aby zaradzić wzrostowi kosztów energii. Chociaż do tej pory udawało nam się unikać tego typu działań w przypadku naszych usług, w obecnej sytuacji nie jest już możliwe, abyśmy w pełni pokrywali dodatkowe koszty energii elektrycznej dla transportu.
Od 1 kwietnia 2022 roku do faktury będzie dodawane dostosowanie wartości energii elektrycznej (EVA), oddzielnie od ceny przejazdu, tak abyś mógł łatwiej przekazać je swoim klientom, tak jak robisz to w przypadku własnych elementów paliwowych. Jego wartość będzie taka sama dla wszystkich pojazdów na wszystkich rachunkach i wyniesie 10€/9/£ za przejazd dla wszystkich pojazdów od 7,5m wzwyż oraz 5€/5£ dla pojazdów o mniejszych rozmiarach. Prosimy o poinformowanie swoich zespołów i działów księgowości o tej zmianie na przyszłych fakturach, zgodnie z informacjami zamieszczonymi na stronie https://www.eurotunnelfreight.com/fee.
Niniejsze EVA będzie obowiązywać do odwołania. Planuje się utrzymanie tego poziomu przez kilka następnych miesięcy, o ile sytuacja nie ulegnie pogorszeniu. W przypadku konieczności zmiany jego wartości w przyszłości, postaramy się zawiadomić Cię z miesięcznym wyprzedzeniem. Będziemy także szukać wszelkich możliwości obniżenia lub wstrzymania EVA, jeśli sytuacja w zakresie cen energii ulegnie poprawie.
Mamy świadomość, że nie jest to przyjemna zmiana i zrobiliśmy wszystko, co w naszej mocy, aby uniknąć konieczności wprowadzenia tego dostosowania. Obecnie jesteśmy zmuszeni do zastosowania
owego środka, aby nadal móc świadczyć usługi wysokiej jakości, których oczekujesz, korzystając z Eurotunnel Le Shuttle Freight. EVA jest naszym odpowiednikiem BAF dla promów, choć na znacznie niższym poziomie.
Dziękujemy za zrozumienie i za zaufanie, jakim nadal obdarzacie nasze usługi.
Eurotunnel Freight