Analiza ruchu cieżarowego jest obecnie przedmiotem dyskusji podczas kontynuacji nowej obwodnicy autostrady M6 do Heysham.
Ukończenie obwodnicy jest w chwili obecnej jednym z najważniejszych przedsięwzięć wydziału dróg i transportu władz lokalnych Wielkiej Brytanii. Nowa obwodnica, której planowany koszt wynosi ok. 128 milionów funtów, będzie bezpośrednio prowadziła do Heysham i w efekcie będzie łączyć półwysep zatoki Morecambe z przebudowanym zjazdem z autostrady M6 oznaczonym numerem 34. Projekt budowy jest szczególnie ważny dla portu w Heysham oferującego przeprawy promowe do Belfastu, Dublina, Warenpoint a także na Wyspę Man.
Najważniejszymi celami nowej obwodnicy będą:
- Usprawnienie ruchu drogowego między Heysham i Morecambe a autostradą M6 a także ulepszenie dojazdu do portu Heysham i otaczających go obszarów.
- Rozwój przemysłu i nowe miejsca pracy.
- Zmniejszenie natężenia ruchu drogowego na mostach w centrum Lancaster
- Stworzenie możliwości dla alternatynych środków transportu poprzez zmniejszenie natężenia ruchu drogowego.
Aby uzyskać te cele zaproponowano szereg rozwiązań zapisanych w ustawie o realizacji inwestycji drogowych. Podjęte działania, mają sprawić, że korzyści płynące z budowy nowej obwodnicy będą odczuwalne w całym obszarze dystryktu Lancaster. Kluczowym priorytetem całego przedsięwzięcia jest odpowiednia organizacja ruchu pojazdów ciężarowych w celu osiągnięcia jak najefektywniejszego wykorzystania nowej obwodnicy.
Mark Stephens, Dyrektor firmy Freightlink mówi:
“Nowa obwodnica skróci czas podróży do Heysham o ponad godzinę w godzinach szczytu i dostarczy wielu korzyści dla wszystkich samochodów ciężarowych oraz operatorów przepraw promowych związanych z portem.”
Rozpoczęte konsultacje będą trwały 6 tygodnii i zostaną ukończone w poniedziałek 12 września.