Wraz z postępem technologicznym i oczekiwaniem klientów na bardziej wydajne i zrównoważone opcje transportu, europejskie firmy żeglugowe i obiekty morskie stają przed wyzwaniem ulepszenia swoich systemów, aby wyprzedzić konkurencję.
Oto, w jaki sposób niektórzy z największych europejskich operatorów i portów wykorzystują zaawansowane technologie, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu.
Stena Line maksymalizuje wydajność dzięki nowym udogodnieniom odprawy bez opieki
Stena Line wprowadziła niedawno nowy system SmartGate: Self Service, który ma na celu zrewolucjonizowanie odprawy bez opieki dzięki nowej technologii portowej SmartGate.
Dostępny w Belfaście, Dublinie, Göteborgu, Holyhead i Karlskronie, elastyczny system Stena Line SmartGate oferuje teraz trzy opcje rejestracji kierowców:
- Kierowcy mogą wstępnie zarejestrować się online, podając wszystkie istotne informacje, a następnie potwierdzić te dane w kiosku portowym po przybyciu na miejsce.
- Kierowcy mogą wstępnie zarejestrować wszystkie istotne informacje za pośrednictwem aplikacji Driver i potwierdzić je w kiosku SmartGate po przybyciu na miejsce.
- Kierowcy mogą zarejestrować wszystkie istotne informacje w kiosku SmartGate po przybyciu na miejsce.
W międzyczasie aplikacja Driver pozwala kierowcom otrzymywać aktualne informacje o żegludze, sprawdzać szacowany czas gotowości do odbioru i eliminuje potrzebę oczekiwania na pasie odprawy.
„SmartGate to samoobsługowy system ułatwiający planowanie, sprawną odprawę i szybsze przetwarzanie. Tworzy łatwiejszy przepływ pracy między administracją a kierowcą”.
LeShuttle (Eurotunnel) inwestuje 68 milionów funtów w dodatkowe protokoły bezpieczeństwa
Od niedzieli 10 listopada 2024 r. obywatele państw trzecich (którzy stanowią 10% wszystkich kierowców korzystających z usług LeShuttle) będą musieli podawać dodatkowe dane biometryczne przy wjeździe i wyjeździe z UE. Te nowe wymagania, takie jak skany odcisków palców i informacje o dokumentach podróży, pojawiają się wraz z wprowadzeniem nowego unijnego systemu wjazdu/wyjazdu (lub EES).
Aby zapewnić, że ich obiekty są gotowe do spełnienia tych dodatkowych wymogów bezpieczeństwa przy minimalnych zakłóceniach w łańcuchach dostaw, LeShuttle zainwestował 80 milionów euro (ponad 68 milionów funtów) w stworzenie skutecznego systemu granicznego.
Obejmuje to budowę kiosków biometrycznych w terminalach Coquelles (Calais) i Folkestone, stanowisk kontroli EES i dodatkowego oznakowania.
Dowiedz się więcej o znaczących inwestycjach Eurotunelu w system EES. Aby dowiedzieć się więcej o EES, odwiedź nasz przewodnik dla przewoźników.
Port w Rotterdamie stworzy „kompleks wodorowy na dużą skalę”
Aby poprawić swój wpływ na środowisko, port w Rotterdamie ogłosił cel, jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
Aby osiągnąć ten cel, port przeznaczył znaczne inwestycje finansowe i zasoby na wiele inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju - w tym wykorzystanie technologii w celu poprawy wydajności portu, wspieranie zrównoważonych przedsiębiorstw i inwestowanie w odnawialne źródła energii, takie jak wodór.)
„Władze portu współpracują z różnymi partnerami w celu wprowadzenia wielkoskalowej sieci wodorowej w całym kompleksie portowym, dzięki czemu Rotterdam stanie się międzynarodowym centrum produkcji, importu, zastosowania i transportu wodoru do innych krajów w Europie Północno-Zachodniej. Centrum to umożliwi również Rotterdamowi utrzymanie w przyszłości pozycji ważnego portu energetycznego dla Europy Północno-Zachodniej”.
- Oficjalne oświadczenie portu w Rotterdamie
Europort Rosslare usprawnia odprawę ładunków dzięki „planowi głównemu’’
30 sierpnia 2024 r. Rosslare Europort wprowadził nową strefę odprawy ładunków, aby umożliwić bardziej efektywne bezpieczeństwo portu.
Dzięki systemom rejestracji uszkodzeń, technologii ważenia w ruchu, rejestracji tablic rejestracyjnych i nie tylko, nowa strefa odprawy ładunków wprowadza wiele innowacji do portu. Nowe/zmodernizowane obiekty są również częścią planu generalnego portu.
„Plan przewiduje znaczące inwestycje w infrastrukturę portu i pozwoli na ekspansję w obecnych kluczowych obszarach transportu towarowego i pasażerskiego RoRo.
„Plan generalny zapewni również infrastrukturę niezbędną do ułatwienia zbliżających się wymogów kontroli granicznej, jednocześnie tworząc zwiększoną przepustowość, aby zapewnić idealną platformę do wykorzystania nowych możliwości biznesowych, które stają się dostępne dla portu”.
Dowiedz się więcej o planie generalnym Rosslare Europort
Port Immingham otrzyma ponad 200 milionów funtów dofinansowania na nowy terminal promowy
Associated British Ports (ABP) i Stena Line ogłosiły niedawno, że zainwestują ponad 200 milionów funtów w rozwój nowego terminalu promowego RoRo.
Nowy terminal w porcie Immingham będzie obsługiwany przez Stena Line przez następne 50 lat, zgodnie z ustaleniami między Stena Line i ABP w 2022 r., i stanowi okazję dla Stena Line do zwiększenia operacji między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną.
Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line, oświadcza:
„Jest to dla nas długoterminowe zobowiązanie i będzie integralną częścią rozszerzenia naszych operacji frachtowych na naszych trasach między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną w celu zaspokojenia popytu. W połączeniu z niedawnym przejęciem NTEX przez Stena, z niecierpliwością czekamy na ten rozwój, który rozszerzy naszą działalność i wzmocni naszą pozycję na rynku północno-wschodniej Anglii”.
P&O Ferries ogłasza uruchomienie Fastgate w porcie Zeebrugge
Aby usprawnić operacje portowe z korzyścią dla portu i kierowców, P&O Ferries wprowadza swój udany system Fastgate do portu Zeebrugge.
Według oficjalnego komunikatu P&O Ferries: „Ten innowacyjny projekt, opierający się na naszych ulepszeniach Terminal Operating System (TOS) w Zeebrugge, ma przekształcić procesy bramowe w celu osiągnięcia doskonałości operacyjnej dzięki znacznie krótszym czasom przetwarzania i bardziej wydajnemu doświadczeniu w terminalu przesyłek bez opóźnień”.
System Fastgate wprowadzi kilka nowych innowacji do portu, w tym samoobsługowy kiosk z wielojęzycznym interfejsem użytkownika, zautomatyzowany system szlabanów i przechwytywanie pojazdów 360 stopni.
Transport europejski? Zwróć się do ekspertów
Być może jesteśmy jednym z najbardziej zaufanych (i najlepiej ocenianych) pośredników w sprzedaży biletów promowych i tunelowych w Europie, ale stworzyliśmy również bogactwo usług dostosowanych do Twoich potrzeb transportowych.
Magazynowanie? Transport drogowy? Nietypowe ładunki? Istnieje usługa Freightlink dla Ciebie.
Nasi eksperci mają dziesięciolecia połączonego doświadczenia i mogą pomóc zaoszczędzić czas i pieniądze przy następnej przesyłce. Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać fachowe wsparcie w zakresie transportu towarów.
Podobał Ci się ten artykuł? Zapisz się na naszą listę mailingową i nigdy nie przegap aktualizacji.